dinsdag 2 oktober 2012

De U van Uutsteld! (Uitgesteld dus)

Tja, bij dat vorige berichtje was 1 oktober nog maagdelijk wit, en had ik alle hoop dat het nog echt zou lukken, maar wie had mij niet gewaarschuwd dat het allemaal vaak net iets langer duurt dan je gepland had...
en nu kijk ik op de statistieken en heb ik 30 views gehad op die prachtige maandag 1 oktober, en moet ik maar met de billen bloot want het wordt echt een maand later. Wel nog ruim voor sinterklaas en kerst, dat wel!
Er is in de tussentijd wel ongelofelijk veel gebeurd, want:

- we hebben een pand
We zitten met dank aan Frans van Halsema (tijdelijk) in een prachtig pand aan het Damsterdiep, heerlijk veel ruimte, en met hulp van Cindy, Machteld, Coosje, Merel en Marijne hebben de muren en de vloer een snelle opknapper gekregen.


De 3 B's: Boudewijn, Biche en Bart hebben voor water en electra gezorgd en rails opgehangen, en Alda heeft (op haar eigen naaimachine thuis....) voor de gordijnen gezorgd. De op kleur gehangen overhemden van kringloopbedrijf Mamamini vormen voor prachtige wanddecoratie.. En is het geen goed teken dat mijn accountant boven mij zit?!

- we hebben machines
En dat maakt het natuurlijk helemaal echt. Met Arnold van den Berg heb ik me gebogen over de optimale werkverdeling en de inrichting van de 'flow', bere-interessant vakgebied ook: elke keer weer bedenken: hoe kan het nóg handiger. We zijn er nog niet uit, maar benaderen steeds meer de ideale lijn.

- we hebben de dames
....want niet iedereen was meteen terug van vakantie. En dus hebben we vanaf half september pas geoefend, en elke dag gaat de productie vooruit in kwaliteit.

Het is wel even schakelen, van de rammelende machines bij Jasmijn naar het turbo-materiaal dat we nu hebben om te naaien. Mijn ideaal om naast de BV ook een coöperatie op te zetten bleek om veel redenen omslachtig en dus houden we het even in 1 organisatie. Wel zo overzichtelijk.

Zo, dan zijn jullie nu weer even bijgepraat. Ik beloof dat er niet weer zoveel tijd overheen zal gaan, maar zo'n to-do-lijstje dat alleen maar langer wordt, ken je dat gevoel...?! ik wel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten